Hónapzáró

#hónapzáró: Június + Július

Az áprilisi és májusi hónapzárót kihagytam, ugyanis ez a két hónap 90 %-ban a tanulás, majd később a vizsgaidőszak jegyében telt. De szeretném folytatni ezt a szériát, így most jöjjön a visszatekintőm az elmúlt 2 nyári hónapra:

BeFunky Collage.jpg

• Események •

  • Első blogszülinap: a blog szempontjából a legjelentősebb az, hogy június 7-én volt 1 éve, hogy az első bejegyzést közzé tettem itt. Nagyon jó érzéssel töltött el, hogy látom a bejegyzéseken a fejlődést, és az, hogy mennyire részemmé vált ez a kis képernyőméretű univerzum. Jó látni, hogy tart valamerre – ahogyan én is.
  • Billy Talent koncert @ Budapest Parkjúnius 7 nem csak a blog miatt különleges, hanem mert ugyanezen a napon ünneplem a saját szülinapom is. Idén a nap különlegességét az is fokozta, hogy aznap este volt az egyik kedvenc zenekarom, a Billy Talent koncertje Budapesten – kívánhattam volna többet?! Az előzenekarok is említésreméltóak voltak: az Anti-Flag, a Zebrahead és a Counterfeit zseniálisan megalapozták a hangulatát ennek a remek punk-rock estének. Néhány napot voltam Budapesten egy barátomnál, így volt lehetőségem a városban is kicsit szétnézni, illetve bolyongani.
  • VOLT Fesztivál: ha nyár, akkor fesztivál(ok). A Volt nem okozott csalódást ezúttal sem, azok a barátaim, akik most voltak először, úgy hagyták el a fesztivált, hogy mindenképp jönnek jövőre is. Felfedeztük Sopron főterét is, és találtunk egy strandot nagyon közel a fesztivál területéhez, így néha ott regenerálódtunk a hosszú éjszakák után. A Petőfi Zenei Díjatadó nagyon látványos show volt, nagyszerű indítása volt a hétnek.
  • Gombaszögi Nyári Tábor: a hely, ahol nagyon tetszik nekünk a levegő. Idén 4. alkalommal voltam, első alkalommal az új helyszínen. Bár az idő nem mindig kedvezett nekünk, így is egy felejthetetlen hét volt tele remek előadásokkal, workshopokkal, beszélgetésekkel és koncertekkel.

• Könyvek •

Sajnos nem olvastam nagyon sokat, bár ennek az egyik oka az, hogy az első könyv, amit elkezdtem olvasni, nem egy könnyű nyári regény, hanem egy olyan, ami nagy odafigyelést igényel, nem lehet egy szuszra kiolvasni, így elvoltam vele egy jó darabig. Ez a könyv pedig nem más, mint:

  • Eckhart Tolle – A most hatalma: nagyon tartalmas könyv, bár elsőre sok mindent nehéz megemészteni, legalábbis nekem az volt, de a másik oldalon meg egy igazi soul food, nagyon sok mindenre ráébresztett, egy csomó dolgot teljesen új perspektívába helyezett előttem. Ez a könyv egy igazi belső utazás, egy ajándék a léleknek. Bár pár dolgot még így is nehéz volt megértenem, de biztos vagyok benne, hogy még sokszor előveszem majd a továbbiakban is, nem volt elég egyszer átrágnom magam rajta. Spiritualitás témájában szerintem alapdarab.
  • Durica Katarina – Szlovákul szeretni: Tolle után szükségem volt valami könnyebb olvasmányra, aminél nem kell megállnom minden fejezet után. Ezzel a könyvvel meg is kaptam, amire vágytam, ugyanis egy nagyon lebilincselő történetet találtam benne, ami miatt alig tudtam letenni, és rekordidő alatt el is olvastam a regényt. Gombaszögön szereztem be, az írónő könyvbemutatója után vettem meg tőle. Nagyon elnyerte a tetszésem, biztosan beszerzem a másik könyvét is!

 

• Film •

Nem nézek nagyon sok filmet, ebben a két hónapban is mindössze néhányat láttam, de ebből egyet mindenképp kiemelnék:

  • Mielőtt megismertelek (Me before you): nem sok olyan film volt idáig, ami nagyon érzelgőssé tudott tenni, de ez alatt csak kapkodtam a zsebkendőket, főleg a vége felé. A történet nagyon erőteljes, amolyan Csillagainkban a hiba-féle módon képes összetörni a néző szívét.

• Egyéb •

  • 30 Days of Genius: egy inspiráló (és addiktív!) interjúsorozat sikeres, kreatív személyekkel, amelyet már több bejegyzésben is említettem. Ha szereted az inspiráló beszélgetéseket, interjúkat, akkor nagyon ajánlom. 30 nap, 30 interjú – bár nem nézek meg minden nap egyet, ugyanis némelyik több, mint egy órás. Viszont nagyon sok hasznos ötlettel, tippel gazdagítanak, legyen szó business-ről, személyes fejlődésről, szokásokról, vagy kreatív folyamatokról.
  • MarieTVez Marie Forleo youtube csatornája, akit az előbb említett interjúsorozat által ismertem meg. Nagyon szeretem a stílusát.
  • Neil Gaiman beszéde: ezt is (meglepő módon) a 30 Days of Genius-ban említette valamelyik interjúalany, aki hetente egyszer megnézi ezt a beszédet – válaszolta a kérdésre, hogy mi motiválja. Rákerestem, és valóban egy kincsre leltem ebben a beszédben – minden szavát imádtam, még egy bejegyzés megírásához is inspirált.
  • Magic Lessons Podcast: bár ez igazából nem annyira volt része ennek a két hónapnak, de mégis besoroltam ide, ugyanis a napokban látott napvilágot Elizabeth Gilbert podcastjának  2. évada. Az elsőt imádtam, szerintem ez most sem lesz másképp.

• Blog •

  • júniust azzal kezdtem, hogy megosztottam veletek a nyári terveimet, és hogy miért a fejlődés ennek a kulcsszava. Jelentem, haladok a meditálással! És itt írtam az első benyomásaimról is a Most hatalmával kapcsolatban: http://bit.ly/1UdpfYH
  • a Billy Talent koncert által felidéztem a csodálatos történetét annak, hogy hogyan is jutottam el először egy koncertjükre. Éljenek a spontán dolgok: http://bit.ly/1YhVWK4
  • nem tudott reakciómentesen hagyni a számos tragédia, ami az elmúlt időszakban rázta meg a világot és sokak lelkét: http://bit.ly/1tuwcyZ
  • tükröt tartottam magamnak, és ezúttal elégedett voltam azzal, amit látok bent: http://bit.ly/1sN2eWb
  • van az úgy, hogy nem tudjuk, mit akarunk.. A bizonytalanságról, szerintem: http://bit.ly/28Si2xy
  • a Neil Gaiman beszéde által inspirált bejegyzés a kreatív életről, és az attól elválaszthatatlan gátak áttöréséről: http://bit.ly/28Yl2tH
  • a “Jobb Napok” lista egy jobb, lelket táplálóbb napért: http://bit.ly/29tOlrV
  • vannak időszakok, amikor nem érzem magam a toppon, amikor minden nehezebben megy, mint általában. Ez a poszt erről szól: http://bit.ly/2aGn4RQ
  • és végül könyvajánló: http://bit.ly/2aIjuZ4

Remélem jól kezdődik az augusztusotok! 🙂

2 thoughts on “#hónapzáró: Június + Július

    1. :)♥ ..Én meg hozzád “virtuális London-utazásért” járok 😀 szeretek a városról olvasni a te szemszögedből. Még nem voltam ott (bár bakancslistás), de a blogod által sok mindennel képben vagyok így is. 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

