creativity · Mindfulness

#tipp: a “Jobb Napok” lista

Az utóbbi néhány évben szinte szenvedélyesen foglalkoztat a gondolata és a folyamatos megvalósítása annak, hogy hogyan hozzam ki minden napból a lehető legtöbbet, hogyan lehetnék produktívabb, hogyan végezhetném minden napom úgy, hogy a végén elégedetten hajthassam álomra a fejem.

Ennek az egyik fő kulcsára rá is jöttem, amit megosztottam ebben az újévi bejegyzésben. De ez még nem foglalt mindent magába, ugyanis itt csak a célok eléréséhez szóló mindennapi folyamatot boncolgattam, ami nekem beválik. Ezek olyan dolgok, amik mindig ott vannak, legyen jó vagy rossz napom – még az egyébként legrosszabb napokon is megadják az elégedettség érzését. De egy jó nap közel sem csupán ennyiből áll. Idővel rájövünk, hogy egy nap minőségét nem abban érdemes mérnünk, hogy mennyire voltunk produktívak, hogy mennyi mindent vittünk véghez – bár ez egy vitathatatlanul jó dolog. Nem szabad viszont átesni a ló másik oldalára, nem szabad túlértékelni a produktivitást. Sokkal inkább arra kéne fókuszálnunk, hogy mitől érezzük magunkat a lehető legélettelibbnek, hogy mi okoz számunkra a legnagyobb örömöt, mi az, ami valóban táplálja a lelkünket.

Arianna Huffington mondta CreativeLive-os interjújában, hogy már nem az alapján értékeli a napjait, hogy mennyi dolgot vitt véghez, illetve mennyi mindent sikerült elintéznie, hanem hogy mennyi örömöt sikerült csempésznie az adott napba, és hogy mennyire szerette a napját.

Arra, hogy ezt nyomon követhessük, illetve tudatosabban építhessük ezek köré a tevékenységek, pillanatok, apró örömforrások köré a napjainkat, az egyik kedvenc YouTube-erem, Amy Young állt elő egy nagyon hasznos és kreatív ötlettel. A feladat a következő: csinálj egy listát “Jobb, mint” (vagy Jobb Napok) címmel, amit folyamatosan bővíthetsz.

Tény, hogy bizonyos napok sokkal jobbak, mint a többi, még ha nem is történik semmi extra-különleges. Belegondoltatok már, hogy mégis mi történt ezeken a napokon, amiért úgy éreztetek azzal kapcsolatban? Hogy pontosan mi volt jobb azokban a napokban? Mit csináltál? Hogy érezted magad? Mi tette azt a napot jobbá, mint az előző? Vagy különlegesebbé, mint az egész elmúlt hét volt?

Kezdd el megfigyelni ezeket a dolgokat és alaposan megválaszolni ezeket a kérdéseket. Ebből lesz a te listád.

Az, hogy mi szerepel a listán nyilván mindenkinél eltérő lesz. Nekem például ezek szerepelnek rajta idáig. Jobb napom van:

  • ha írok
  • ha közzéteszek egy bejegyzést a blogon
  • ha tornázás után vagyok (főleg, mikor alig esik jól, de a végén az az érzés kárpótol)
  • ha a természetben töltök egy kis időt
  • ha valami nagyon inspiratív dolgot látok/hallok/olvasok, ami hatással van rám
  • ha egy jó könyvet olvasok
  • ha találkoztam/időt töltöttem valakivel, aki fontos nekem
  • ha egy nagyon jó, mély beszélgetésem volt valakivel
  • ha meditálás közben úgy érzem, sikerült kizárnom mindent
  • ha tanultam valami újat
  • vagy akár olyan apró dolgok, mint mikor kora reggel magamtól felébredek arra, ahogy a nap sugarai bevilágítanak az ablakon
large
(forrás: Weheartit)

 

Nekem fontos, hogy bizonyos mértékben megválogassam azt, hogy mivel töltöm meg a napjaimat. Pont ezért, ha belegondolok, mennyiszer mondtam már arra a kérdésre, hogy “milyen napod volt?” azt, hogy “elment” vagy “egész jó, semmi különös”, olyan, mintha a napjaim minősége nem is lenne annyira jelentős, mintha ez is csak egy udvarias kör lenne, amit a beszélgetés elején letudunk. Néha gondolkodás nélkül rávágjuk a neutrális választ – legalábbis én biztosan. Ugyanez igaz a “hogy vagy?”, illetve a “miújság?” kérdésekre. Ismerős még ez valakinek? Kicsit elgondolkodtató.

1111

A Ti “Jobb Napok” listátokon mi állna? Osszátok meg velem kommentben! 🙂

One thought on “#tipp: a “Jobb Napok” lista

Leave a Reply

