Csak sodródj

Néha nem vagyunk tisztában az érzéseinkkel. És ez rendben van. Az egyik legnagyobb problémaforrásom, hogy hajlamos vagyok túlgondolkodni a dolgokat. Hogy már előre a jövőn kattog az agyam, élénkebbnél élénkebb lehetséges szcenáriókat gyártva. És itt jön a rám váró jó dolgok legbrutálisabb gyilkosa: a “de mi lesz, ha..?” És mikor már felmerül ez a kérdés, tudom, hogy rossz úton vagyok. Tudom, hogy kicsit dolgoznom kell magamon. Tudom, hogy ráncba kell szednem a gondolataimat. Mert ahelyett, hogy csak sodródnék a pillanatok csodálatos kiszámíthatatlanságával, az én felügyelet nélkül hagyott gondolataim igenis meg akarják mutatni, hogy lehet árral szemben úszni. Közben meg persze nem haladnak semerre, csak egyhelyben kapálódznak. 

Amennyire szeretem a spontaneitást, legalább annyira szeretem a dolgok előre megtervezett pontosságának a rendjét is. De én már csak ilyen paradox vagyok.

large (10)

Szeretnék lazán sodródni az árral, mindegy, hogy milyen ismeretlen helyekre is visz, ugyanakkor szeretnék a saját tempóm szerint és a magam által kiszemelt irányba úszni. De ahogy szeretem idézni: “az élet nem kívánságteljesítő gyár”.  

Hogy végül melyik kikötő lesz jobb hely, úgysem tudhatom. Lehet, hogy amit kinéztem magamnak; az, ahova minden erőmmel sodródni szeretnék, jó hely.. De mindig fenn áll az esélye annak, hogy az ismeretlen sokkal jobb. De ezt csak akkor tudhatom meg, ha hagyom magam sodródni. Az is meglehet, hogy rosszabb lesz, és én feladtam érte a biztos jót. Olyan ez, mint mikor vizsgán húznod kell a tételek közül, melyek megfordítva ugyanúgy néznek ki. Nincsen semmi megkülönböztető jel vagy égi sugallat, hogy melyik az a téma, amit már betéve tudsz, és melyik az, amelyikbe alig néztél bele, vagy éppen akármennyit is tanultad, nem ment a fejedbe. Csak húzol. És bízol benne – ó, annyira mérhetetlenül bízol benne -, hogy átmész a vizsgán. 

large (6)

(képek forrása: Weheartit)

Leave a Reply

