Dorothy Blog Award

A blog újabb díjat kapott, ezúttal a Dorothy Blog Award-ot Annától, az Ambrózia Blog írójától, akinek ezúttal is köszönöm! Hasonlóan az előző bejegyzéshez, itt 12 kérdést válaszoltam meg, elsősorban blogolással kapcsolatban, illetve 12 érdekességet tudhattok meg a Blackbird-ről és Anna blogjáról is. Jó olvasást! 

dorothydíj

De előtte még, a szabályok:
1. Köszönd meg a díjat, és tedd ki, hogy kitől kaptad! 
2. Olvasd el annak a blogját, akitől a díjat kaptad!
3. Írj 12 dolgot az illető blogjáról! 
4. Írj 12 dolgot a saját blogodról!
5. Válaszolj, a 12 kérdésre!
6. Tegyél fel 12 kérdést! 
7.  Kommentelj annak a blogján egy bejegyzéshez, akitől kaptad, hiszen mindenkinek jól esik a visszajelzés. Ez lehet kritika, vélemény, a lényeg, hogy építő jellegű legyen!
8. Cseréljetek linket! 
9. Küld tovább 12 embernek a díjat! 
10. Tedd ki a plecsnit jól látható helyre, úgy, hogy az én blogomra vezessen!

12 dolog Anna blogjáról:
1. Anna blogja, az Ambrózia elsősorban koreai kozmetikumokkal, szépségápolási termékekkel, illetve tippekkel foglalkozik. Katt a blogra, és szépüljetek vele!
2. Itt elérhetitek a Facebook oldalát: http://on.fb.me/1TL4iJ7
3. Szerintem nagyon egyedi, hogy Anna a koreai termékekre fókuszál, amik szerinte egészséges és természetes módon ápolnak: ezzel jelentősen kitűnik a többi beauty blog közül, ami a látogatottságon is látszik.
4. Saját webáruháza is van, amit pedig itt érhettek el: http://bit.ly/1QdaRAl
5. Múlt év karácsonyán indította a blogot.
6. A dizájn nagyon tetszik: egyszerű, jól átlátható, tartalmilag pedig gazdag.
7. A Nők Lapja Cafe blogjai között VIP besorolást kapott. Gratula!
8. Kiemelnék egy bejegyzést, ami nagyon tetszett, azért is, mert engem is foglalkoztat a téma, csak kicsit más kontextusban és már nagyon érik egy bejegyzés a szépségideálokról. Itt elolvashatjátok: http://bit.ly/1KUGi3r
9. Rendszeresen posztol, szóval érdemes követni.
10. Mivel én is a természetes szépségápolás és kozmetikumok híve vagyok, egész biztos rendszeres olvasója leszek a blognak – nagyon sok hasznos tanácsot találtam.
11. Anna számára ez nem csupán hobbi, de a munkája is – így biztosak lehetünk abban, hogy egy professzionális véleményét kapjuk.
12. Stílusa könnyed, informatív és szórakoztató. 

12 dolog a Blackbird-ről:
1. A név. Sokan kérdezték már, hogy miért éppen Blackbird. A Beatles dala volt a kiindulópont, csak egyszerűen megtetszett, ahogy hangzik, ugyanakkor van mögöttes tartalma is. A “blackbird” szigorú fordításban nem fekete madarat, hanem egy konkrét madárfajtát jelent: rigó. A fekete madár az “black bird” lenne, de ettől függetlenül kicsit szabadabb fordításban az enyém mégis fekete madarat jelent, csak egybe írva sokkal esztetikusabbnak találtam. A mögöttes tartalom pedig, azaz amit számomra jelent, egy metafora: előszöris a szín, fekete – mindenki tudja, milyen a fekete bárány, vagy kiket szoktak vele illetni, olyanokat, akik mások, mint az átlag, akik kilógnak a tömegből. A szín ezt jelképezi, hiszen én is mindig ilyen voltam, soha nem csináltam vagy gondoltam azt, amit a többség. A madár – szárnyai vannak, melyek képessé teszik a repülésre és általuk lehet szabad: nekem az írás ad szárnyakat, az által lehetek a leginkább szabad és az juttat el a legnagyobb magasságokba. Tehát az írás tesz engem madárrá: fekete madárrá.
2. A dizájnnal próbáltam minél inkább megközelíteni ezt a fekete madár fogalmat, bár már gondolkodok egy kis változáson. De a fekete madarak maradnak.
3. Legolvasottabb bejegyzés: The true one 
4. Második legolvasottabb: Hogyan ne légy mániákus lövöldöző
5. Nemrég alakult meg a blog Facebook oldala, ami itt érhető el: http://on.fb.me/1oQsEEZ (ha tetszik a blog, dobjatok el like-ot!)
6. A blog kétnyelvű: angol és magyar. Igyekszem a legtöbb bejegyzést lefordítani angolra is. Kicsit időigényesebb, de viszont nekem is jó gyakorlat, mindig tanulok vele valami új frázist vagy kifejezést.
7. Igyekszek minden héten aktívan posztolni, de az új szemeszter kezdetével ez a folyamat lelassult, de dolgozom rajta, és próbálom magam tartani a heti 1-2 poszthoz legalalább.
8. Szinte minden itt található írásomhoz a saját tapasztalataim szolgálnak kiindulópontként. Próbálom belevonni a saját történeteimet.
9. Írtam könyajánlókat is, főleg az elején, és még fogok is, de úgy vettem észre, a személyes hangvételű bejegyzéseket jobban kedvelitek.
10. Mindig van nálam jegyzetfüzet, ahova folyamatosan jegyzem az ötleteket.
11. 2016 elejétől vezetek hónapzáró bejegyzéseket. Hamarosan jön a februári!
12. Azt hiszem nem túlzok, ha azt állítom, hogy amióta van ez a blog és amióta elég aktívan művelem, elég sokat változtam: ahogy én formálom őt, ő úgy formál engem. Más az életem, ugyanis olyan ez, mint egy katalizátor: hajt folyamatosan, mindig a következő lépésen kattog az agyam, és mindig nagyon várom, mikor végre leülhetek írni, illetve mikor közzéteszek valamit.
blackbird
És a válaszaim a kérdésekre: 
1. A szokásos: mióta blogolsz?
 2015. június 7-e, azaz a 20. szülinapom óta. Még nagyon régen, kb. 13-14 évesen rövid ideig vezettem egy anonim blogot az azóta már megszűnt freeblog.hu felületén, de az elég más jellegű volt – amolyan naplószerű volt, ezért is volt anonim.

 2. Mi késztetett arra, hogy blogolni kezdj?
Az, hogy nagyon szükségét éreztem annak, hogy végre másokkal is megosszam az írásaim egy részét, illetve a gondolataim – kíváncsi voltam, hogy mi lehet belőle. A blog indulása előtt volt egy olyan időszakom, amikor úgy éreztem, hogy korlátozom saját magam azzal, hogy olyasvalamibe ölöm az időm és energiám 90 %-át, ami nagyon ellentétben van a valódi vágyaimmal (gondolok itt az akkori tanulmányaimra), és nem tudtam mellette foglalkozni az írással, ugyanis úgy éreztem ez elszív belőlem minden kreatív szenvedélyt. És aztán azt mondtam, hogy elég volt, ideje a saját kezembe venni az életem és a saját erőmből dolgozni magamon, illetve a jövőmön, és ezt is tettem. Arra volt szükségem, hogy kifejezhessem magam úgy, ahogy azt a legjobban tudom, hogy azzal foglalkozzak, ami valóban lángra lobbant belül – ez pedig úgy gondoltam jó első lépés.

3. Mi a blogod elsődleges célja?
Az, hogy kommunikáljam a nézeteimet, gondolataimat, érzéseimet – olyan módon, mellyel mások felé is kommunikálhatok. Tehát az, hogy adjak valamit magamnak és másoknak is – ami eddig mindkét irányba sikerült.

4. Mit ad neked a blogolás? / Miért szeretsz blogolni?
Hatalmas erőt, kifogyhatatlan motiváció forrást és folyamatos lendületet. Másodlagosan pedig új ismereteket, ugyanis sokszor és sokat kutatok egy-egy bejegyzéshez. És ami talán a legfontosabb: egyfajta hidat másokhoz – szerintem az írásnak hatalmas “összekötő” ereje van, láthatatlanul, de nagyon szorosan összeköti az írót az olvasóival, illetve más írókkal/kreatív személyekkel is.

5. Miben változtál a legtöbbet, amióta blogolsz?
Határozottan nyitottabb lettem. És még kíváncsibb mindenre és mindenkire, mint eddig, ugyanis mindenben azt keresem, mit írhatnék meg. Sokkal empatikusabb/támogatóbb lettem másokkal szemben, akik valamilyen kreatív projekten dolgoznak (blogolnak, zenélnek, stb.) – mert tudom, mennyit jelent minden apró dicséret, pozitív visszajelzés vagy like/megosztás a szociális média felületeken.

6. Milyen blogokat olvasol szívesen? (milyen témák érdekelnek)
A saját “műfajom”, tehát a személyes blogok. Kíváncsi vagyok mások történeteire, nézőpontjaira.

7. Melyik az a 3 szó, amivel jellemeznéd magad?
Kíváncsi, keményfejű (legalábbis ami a céljaimat illeti) és kitartó.

8. Mit gondolsz, miért a nők azok, akik elsősorban blogolnak?
Ez az egyetlen kérdés, amire nem tudtam azonnal válaszolni. Nehéz objektív választ adnom, ezért kicsit utánanéztem és találtam egy érdekes cikket, ami mondjuk nem annyira aktuális, mivel évekkel ezelőtt íródott, de azt állítja, hogy ez csupán tévhit: a statisztikák szerint a blogszféra nagyon is vegyes, ami a nemet illeti. Mindössze a témakörök eltérőek: a technológiai blogok nagy részét férfiak írják, míg például az irodalmi/könyves blogokat inkább nők. Mondjuk az igaz, hogy a magyar blogger csoportokban jelentősen több nő publikál, mint férfi, de igazából nem látom sok értelmét ezen tanakodni, inkább a cikk egyik részével zárom ezt: “..a blogszférának nincs meghatározó neme. Férfiak és nők egyaránt szenvedéllyel írnak a témákról, melyek fontosak számukra. (…) Nem tartozik egyikükhöz sem. Egy olyan globális és nem-nélküli hangot kínál számunkra, mely formálja személyes tapasztalataink ütemét.”

9. Mit szeretnél elérni a bloggal? 
Kialakítani egy kis közösséget, akikhez egyenesen kommunikálhatok a blog által, és akik által tartalmilag is jobban formálhatom azt.

10. Kaptál-e már negatív kommentet egy bejegyzésedre? Hogy reagáltál?
Nem nagyon, mindössze egy jut eszembe: az egyik bejegyzésre, amit a legtöbben olvastatok, a The true one-ra. Bár ez a negatív komment inkább felém irányult, mint maga a bejegyzés felé, és elég személyes jellegű volt. Egy fiú barátom azt kritizálta, hogy arról írok a bejegyzésben, hogy mennyire nincsennek nagy elvárásaim a pasikkal szemben, miközben szerinte az, amit leírtam, igenis nagy elvárásnak minősül, mert a pasik egyszerűen nem ilyenek. Ezen persze vitatkozhattunk volna, de nem volt érdemes: az igazság csupán az, hogy más neki a normális, meg más nekem. Ő ilyen, én olyan – de attól még mindig nem hiszem, hogy túlromanticizált lenne az elképzelés, amit leírtam.
Illetve a legelején azt, hogy túl klisés: érdemes megfigyelni, hogy kitől kapjátok a negatív kommenteket, aki ezt mondta, csupán a legelső bevezető bejegyzésemet olvasta és valószínűleg azóta mást nem, szóval így könnyű elfogultnak lenni. Ami a reakciómat illeti, neutrális volt, mert természetesen nem mindenkinek szól a blogom – nekik éppen nem, ez pedig nem az én gondom, ugyanis sok olyan személyt tudhatok magam mellett, akiknek velük ellentétben nagyon is szól.

11. Szoktál-e kommentelni?
Nem vagyok benne biztos, hogy ez a kérdés a saját blogomra, vagy másokéra vonatkozik – de igen, természetesen szoktam. Szeretek kommentelni, mert tudom, mennyit számít a visszajelzés, bátorítás.

12. Szerinted mi a legjobb blogreklámozási módszer?
Nem is tudom, igazából most ismerkedem a “blogmarketing” alapjaival. De úgy gondolom a Facebook remek hely erre, ugyanis ott az emberek bátrabban kommentelnek, illetve több mindenkihez is eljut. Meg természetesen a személyes kontaktus – ha beszélsz másoknak róla: így ha érdekesnek találják és hallják milyen szenvedéllyel beszélsz róla, biztos megnézik.

468994830485a9dd337cbd304193b352

Kérdéseim:
1.Mi motivált arra, hogy blogot indíts?
2. Mióta blogolsz?
3. Mit tartasz az eddigu legnagyobb sikerednek a blogoddal?
4. Miért éppen ez a blogod neve?
5. A blogod mellett mi a legnagyobb szenvedélyed? Mesélj róla!
6. Van olyan személy, aki nagy hatással volt rád? Ha igen, ki?
7. Milyen gyakran posztolsz?
8. Kedvenc könyv?
9. Vannak olyan bloggerek, akiket rendszeresen olvasol? Kik ők?
10. Mi inspirál a legjobban?
11. Mik a rövid-, illetve hosszútávú terveid a bloggal?
12. Van bármiféle blogolási/írási rutinod?

Díjazottjaim: 
 1. Cili: Moi et ma vie
3. Krisztina: bkriszti

large (1)
2 thoughts on “Dorothy Blog Award

Leave a Reply

