Liebster Blog Award

Ezúttal is köszönöm Evelinnek, a Pergamenre hányt szavak blog írójának, hogy nekem is továbbította a díjat. Ha szeretitek a könyveket, az olvasást, és mindent, ami azzal kapcsolatos, akkor csekkoljátok ezt a remek blogot – Evelin stílusa szórakoztató, őszinte és nagyszerűen bánik a szavakkal. 

large (1)Mi a Liebster Blog Award?

A Liebster Blog Award egy online díj, amelyet bloggerek adnak tovább egymás között. Ezzel fejezik ki elismerésüket a másik iránt, és a kérdések által igyekeznek jobban megismerni egymást.

rosaA szabályok

  1. Köszönd meg a díjat, és a bejegyzés elején linkeld a jelölő blogoldalát!
  2. Jelölj maximum 11 embert a díjra!
  3. Válaszold meg a jelölőd által feltett 11 kérdést!
  4. Írj magadról 11 érdekességet!
  5. Tegyél fel te is 11 kérdést a jelöltjeid számára!

És akkor a kérdések: 

1. Mi motivál téged a blogírásban?

Elsősorban az a tény, hogy úgy érzem, nagyon sok megosztanivalóm van másokkal, és erre az írás számomra a legmegfelelőbb eszköz. De természetesen ez egy nagyon kétoldalú folyamat, ugyanis szükségem van visszajelzésre – ebből a szempontból pedig szerencsésnek tartom magam, mivel van legalább pár olyan személy, akik rendszeresen olvasnak, és szeretik, amit csinálok. Bennük lelem a legnagyobb motivációt, meg persze abban, hogy látom, hogy ha lassan is, de egyre inkább fejlődik ez a dolog – úgy, ahogy általa én is.

2. Milyen gyakran olvasol? Melyik könyv az abszolút kedvenced?

Folyamatosan olvasok valamit, igazi könyvfaló vagyok. Abszolút kedvenc nincs, legalábbis nem tudok kiemelni egyet, sok olyan könyv van, ami nagy hatással volt rám, de legfőképpen írók, ilyen például John Green és Elizabeth Gilbert – ők az abszolút kedvenc kortárs szerzőim.

3. Mi alapján választasz olvasnivalót?

Ha ismeretlen szerzőről van szó, vagy olyanról, akitől még nem olvastam semmit, akkor többnyire recenziók alapján. Ha olyan szerzőről, akit szeretek, akkor általában szeretnék minél több művet elolvasni tőle (ezért végtelen az olvasási listám). Meg persze téma alapján is, például szeretem a motivációs irodalmat, illetve az utazás, zene, kreatív írás témájával foglalkozó könyveket, de itt is többnyire az értékelésekre hagyatkozok (goodreads.com, moly.hu)

4. Melyiket szereted jobban, az ebook-ot vagy a papír alapú könyvet?

A papír alapú könyveket, az ebook-ot kifejezetten nem szeretem. Egyrészt szeretem, ha mindenhova magammal vihetem az éppen olvasott könyvet (persze tudom, hogy ez a tabletekkel is lehetséges, de azzal nem rendelkezek). Másrészt meg többnyire csak veszem a könyveket, nem kölcsönzöm, ugyanis szokásom, hogy színessel kijelölök benne részeket, mondatokat, gondolatokat, amikhez néha szeretek visszatérni.

5. Ha választhatnál egy könyves világot ahová eljuthatsz, melyik lenne az?

Ezen még nem gondolkodtam, de nyilván több ilyen is lenne. Bár jobban vonzanak a valós, létező világok, mint a futurisztikus, fikció alapúak. Visszamennék egy régebbi korba, mondjuk a 19. századi Jane Austen féle Angliába. Vagy ha pedig fikció, akkor a Gyűrűk ura világába, mondjuk a tündék földjére.

6. Gondolkodtál már vlogolásban? Mi szól ellene és mi mellette?

Igen, de szerintem ez minden blogger fejében megfordul, ugyanis egyre népszerűbb, és ahogy látom, egyre több kezdő blogger is vág bele és csinálja szinkronban a bloggal, vagyis inkább annak részeként. Nem tartom kizártnak én sem, mindenképpen ki szeretném próbálni majd, de egyelőre csak írásban “közvetítek”. Ami mellette szól, az az, hogy ezáltal az olvasóid sokkal közelebb érezhetnek magukhoz, mert nem csak olvasnak, hanem látnak és hallanak – láthatják, hogy a képernyő mögött is ugyanaz az autentikus személy vagy, mint azon, ez pedig nyilván egy nagy plusz. Ami egy kicsit ellene, hogy ha minőségi videót szeretnél készíteni, akkor ugye abba bele kell invesztálni, és ezt a lépést csak akkor szeretném megtenni, ha egészen biztos leszek benne, hogy ezt (is) akarom csinálni.

7. Mi az eddigi legnagyobb büszkeséged a blogoddal kapcsolatban?

Az olvasóim, a dicséretek másoktól – olyanok, amikor valaki azt mondja, hogy hatással volt rá, amit írtam, vagy éppen megnevettette, elgondolkodtatta. 

8. Mikor indult a blogod?

2015. június 7-én, azaz a 20. születésnapomon, ami nem volt véletlen, ugyanis szándékosan erre a napra volt beütemezve a blog indulása – amolyan ajándék magamtól magamnak. És örülök, hogy azt mondhatom, hogy egy nagyon gyümölcsöző ajándék volt ez, ugyanis azóta is folyamatosan motivál, visz tovább, hajt előre úgy, mint még soha semmi azelőtt.

9. Számodra mik a legfontosabbak egy jó blognál?

Minőségi tartalom és egy eredeti karakter, illetve nem utolsósorban az elhivatottság. A minőségi tartalmat azért tartom fontosnak és azért is törekszem rá, mert szeretném, ha az írásaim szórakoztatnának, informálnának, de legfőképpen gondolkodásra bírnának másokat, vagyis picit szélesítenék a horizontjukat. Nem félek provokálni, ha ez kinyitja mások (külső és belső) szemét vagy egy új megközelítéssel gazdagítja őket. Rengeteg személyes blog arra épül, hogy az illető leírja a napjait, beszámol minden új termékről, amit vett, minden kajáról, amit evett – ami nem mondom, hogy rossz, csak nekem lapos és unalmas. A különbség az, hogy míg ezek csupán magukról az egyénekről szólnak, a tartalmilag kicsit gazdagabb blogok (amilyennek tekintem az enyémet is) másoknak is, illetve ezáltal róluk is. Az eredeti karakter = az író sajátos stílusa, ami szintén kulcsfontosságú, azért is próbálok minél őszintébb lenni, kicsit feszegetni a saját határaimat is azzal, amit megosztok. Szeretem, ha valaki felvállalja a hibáit, sőt, ha azokra épít: a gyengeségeit kovácsolja az erősségévé. Szeretem az iróniát, a humort, főleg, ha azt valaki nem fél magára is alkalmazni. Úgy gondolom, hogy ezek nagyon erőteljes ismertetőjegyekké válhatnak.

10. Hogyan tartod fenn a folyamatos érdeklődést az olvasóidban?

Úgy, hogy igyekszek rendszeresen posztolni, ami mondjuk suli mellett kicsit nagyobb kihívás, de megfelelő időbeosztással megoldható. És folyamatosan kutatok új témák, ötletek után, meg igyekszek figyelmes lenni körülöttem is mindenre, meglátni mindenben a lehetséges témát, inspirációt. Arra is odafigyelek, hogy mi az, ami leginkább érdekel másokat – ez látszik abból, hogy melyek a legolvasottabb bejegyzések, így tudom mire kell fókuszálnom.

11. Mit gondolsz az online nyereményjátékokról?

Nincs sok tapasztalatom velük, túlságosan nem foglalkoztat.

11 érdekesség rólam:

  1. Van egy apró heg az alsó ajkam jobb sarkában, ami csak nagyon közelről látszik. Kiskoromban véletlenül széttörtem valamiféle kristályt otthon, onnan származik. Egy másik a bal nagyujjamon is van
  2. Régen újságírónak szerettem volna továbbtanulni.
  3. A gimi alatt volt egy Etna nevű zenekarom, mellyel főleg megzenésített verseket, illetve feldolgozásokat játszottunk.
  4. Van egy manapság már antik darabnak számító Framus akusztikus gitárom. Ami érdekes, hogy először ezt a gitáromat neveztem el Blackbird-nek, aztán ezt kezdtem használni felhasználónévként a különböző szociális média felületeken és így rám ragadt.
  5. Kb. 13 éves koromban nagyon nagy Good Charlotte rajongó voltam.
  6. Az első nagyobb koncert/fesztivál élményem az Offspring koncertje volt, mikor 14 voltam.
  7. Régen sokat gördeszkáztam. Egyszer a csuklóm is sikerült eltörnöm így. 😀
  8. Kedvenc színem a lila. Sokáig az volt a jellegzetességem, hogy a hajam alsó része lila volt vagy néha rózsaszín. Kicsit hiányzik is, nem kizárt, hogy újra befestem valamikor.
  9. Először ingyen jutottam el a VOLT fesztiválra – azon a héten ugyanis egy nyári művésztáborban voltam, ahol az egyik mentorunktól kaptunk bérletet (Guest feliratú karszalagunk volt!)
  10. Mézzel iszom a kávét, nem cukorral.
  11. Kontaktlencsét hordok, távolra sajnos nagyon gyenge a látásom.

Kérdéseim:

  1. Mi a legfontosabb dolog, amit a blogolás tanított számodra?
  2. Mi a legfőbb célod a blogoddal?
  3. Hogyan született meg a blogod?
  4. Vannak kedvenc bloggereid? Ha igen, kik?
  5. Mi volt az eddigi legmeghatározóbb élményed?
  6. Mi volt a legviccesebb eset, ami idáig történt veled? 
  7. Mi a kedvenc dalod/albumod? Köt hozzá valamilyen konkrét emlék?
  8. Mit ajánlasz azoknak, akik blogolással szeretnének foglalkozni, de félnek belevágni?
  9. Mi alapján választottad a blog nevét?
  10. Téged mi inspirál a legjobban? (blogolásban és azon kívül is)
  11. Van valamilyen furcsa szokásod?

Kihívottaim pedig a következők:

41ee53e21e0c8c5d2eb1243277a97842

Fotók: Weheartit, Pinterest

5 thoughts on “Liebster Blog Award

  1. Pingback: Dorothy Blog Award – Blackbird

Leave a Reply

