Music

Zenevarázs

A minap Mága Zoltán és a Primarius Szimfonikus Zenekar koncertjén voltam, amit nagyon élveztem és csodálatos zenei élmény volt, meg kicsit valami több is – Mága Zoli mintha nem csak zenét osztott volna az éterbe, de egy jó adag szeretetet és jókedvet is. Mert ugye egy dolog zenét játszani és más dolog tolmácsolni is valamit azon keresztül. Példaértékű, hogy óriási sikerei és hírneve ellenére is ez az ember mennyire.. emberi, két lábbal a földön álló (ami sok ilyen zenésznél ritka.) Kedves, hálás, törődik és kommunikál a közönségével és a maximumot nyújtja még egy ilyen – számára nyilván – kis koncerten is. A színpadon és azon kívül is elképesztően kedves és közvetlen mindenkivel. A játéka pedig zseniális. Annyi biztos, hogy minden résztvevőnek (és Felvidék jelentős részének) egy emlékezetes estét adott – nem láttam, hogy volt olyan, aki ne mosollyal az arcán távozott volna. 

 

Ennek a friss zenei csodának kapcsán eszembe jutott, hogy még nem is sokat írtam itt a zenéről, holott fontos részem. Úgyhogy a végére ennek a rövid bejegyzésnek néhány ezzel kapcsolatos gondolatom vagy tömör definíció, hogy mi is nekem a zene.

Szeretem az érzést, mikor libabőrös leszek a jajgató húrok vibrálásától. Szeretem, mikor kilépek a realitásból, bele a megosztott eufórikus éterbe, azt, amikor a teremben mindenki ebben a mágikus buborékban lebeg. Szeretem, mikor mindenki, szinkronban a hangszerek harmóniájával – egy. Nem részei vagyunk, hanem egy egész. Egy hihetetlenül erőteljes egész. Szeretem az érzést, amikor minden molekulám szimfóniaként rezonál. Szeretem a belsőmben visszhangzó ritmust.

c861b9e2495a9b1deb444aa15b1f5ab9

Mi nekem a zene?  Egy hangjegyekbe és melódiákba kódolt varázslat, mely számomra az egyik legszebb formája a mágiának. Annyira intenzíven élem meg, hogy szeretek úgy gondolni rá, mint az írásra: ott van a legapróbb sejtjeimben is. Ez a zene: az emberiségbe kódolt varázslat, melyen kölcsönösen osztozunk. 

5692b05f9aac1beaa98003abb1c86470

Képek: Pinterest

One thought on “Zenevarázs

Leave a Reply

