A month in words · Books · Feelings · Hónapzáró · Language learning · Mindfulness · Motivation · Personal thoughts · Podcasts · Self-growth

Január szavakban

Nagyon szeretem az új kezdetek gondolatát, ezért is szeretem az új évet, az új hónapokat, heteket, napokat, reggeleket. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem élek a jelenben, igazából nem tulajdonítok akkora jelentőséget nekik, csak egyszerűen szeretem az új gondolatát: mindig csupa lehetőséget látok bennük.

A január (és ezzel együtt a 2016-os év) egyébként sem indult a legjobban, ugyanis a szilvesztert követő reggel láz és nátha formájában érkezett hozzám, ami 2 egész napra teljesen ki is ütött, így nem tudtam egyebet csinálni, csak feküdni, aludni vagy szenvedni, vagy mindhármat egyszerre. Aztán a következő időszak főként a vizsgaidőszak jegyében telt, szóval itt mással nem is nagyon foglalkoztam. De azért van pár dolog, amit kiemelnék ebből a hónapból:

  • elkezdtem egy online fikció írás kurzust a FutureLearn weboldalán és még csak most kezdődött a 3. hét (a tanterv 8 hetes), de már így is rengeteget tanultam. A FutureLearn egy online oktatási oldal, ahol ingyen kurzusokat (is) végezhettek külföldi egyetemek jóvoltából  (ezek ahogy észrevettem, főleg amerikaiak – így természetesen angolul zajlanak). Ez az első online kurzus, amit csinálok, de ennyi elég is volt, hogy beleszeressek ebbe az oldalba (vagy sokkal inkább közösségbe) – azonkívül, hogy rengeteget tanulhatsz ingyen, kommunikálhatsz a többi tanulóval/résztvevővel is, ami az egyik kedvenc részem, ugyanis jó érzés, hogy mennyien vagyunk, akiket ugyanaz a szenvedély hajt és mennyire ugyanazokkal a problémákkal küszködünk sokszor. Ha a “tanterv” szerint végzitek, akkor hetente csupán néhány órát vesz igénybe, de ha jut rá több időtök, akkor olyan tempóban haladtok, ami nektek megfelel (én pl. most kezdtem a 4. hetet, mikor a tanterv szerint ma kezdődik a 3.) Amint írtam, rengeteg kurzus van szinte minden területről: irodalom, történelem, business, management, szociális média, zsurnalisztika (nálam ez lesz a következő), pszichológia, természettudományok, zene, film, nyelvek, gasztronómia és még sorolhatnám. És nem a FutureLearn az egyetlen ilyen weboldal, hasonló az Open University, az Open Culture, a Coursera vagy a Skillshare.
  • a Skillshare-t kiemelném, mert ezzel van tapasztalatom is az említettek közül. A Skillshare-t inkább azoknak ajánlanám, akiknek kevesebb ideje van rá – itt rövid videók formájában folynak a leckék, vannak csupán néhány percesek is, vagy akár néhány órásak (amik rövid videókból tevődnek össze szintén). És minden leckéhez kapcsolódik egy projekt, amivel gyakorlatban is kipróbálhatod a tanultakat és nem utolsósorban visszajelzést kaphatsz, ami fontos. A különbség annyi, hogy míg a FutureLearn oldalán kötelező feladatok is vannak (amiket muszáj teljesítened, hogy folytathasd), itt szabadon dönthetsz, hogy csinálsz-e projektet (persze csak ajánlani tudom). Én itt főleg történet mesélésről, előadásról tanultam – hogy hogyan épül fel egy jó történet, hogyan tudod azt a legjobban átadni a közönségnek, stb.

opleidingsgidsen

További hangulatjavítók:

  • már régebben (a kedvenc podcastjaimról szóló bejegyzésben) említettem, hogy elkezdtem spanyolt tanulni a Duolingo-val, mely szerint most kb. 30 %-ra “folyékony” a spanyol nyelvtudásom (de ezek a százalékok inkább csak motivációként szolgálnak, egyébként téved: eltudom mondani, hogy lány vagyok, bemutatkozni, hogy honnan jöttem, hogy kérek egy üveg bort és hasonló alapvető dolgokat, de viszont rengeteg szót megtanultam, csak még nem feltétlenül tudom őket mondatban is használni). Eddig az a benyomásom, hogy a spanyol gramatika nem olyan komplikált, de ezt még talán korai lenne ilyen magabiztosan kijelentenem. 😀 
  • aztán, ha már podcastok, jelenlegi kedvencem a Happier – imádom ezt a két nőt! + egy podcasttal is tanulok spanyolul (Coffee Break Spanish), ami főleg a kommunikációra fókuszál (a podcastokat nagyon ajánlom, ha idegen nyelvet tanultok)

Happier-with-Gretchen-Rubin-e1433786478317

  • könyv: Eat, Pray, Love ⇒ valamikor nagyon régen láttam a filmet, de már nem sokra emlékeztem belőle, aminek örültem is, mert így sokkal érdekesebb volt a könyv, amit kötelezőnek éreztem elolvasni, miután Gilbertet annyira imádom. Nem tudok betelni a stílusával és úgy érzem, ezt a könyvet olvasva nem csak egy nagyszerű olvasási élménnyel lettem gazdagabb, de itt is tanultam valamit az írásról (most kezdem észrevenni, hogy már nem csak olvasóként olvasok, hanem íróként is, és olyan részletekre leszek figyelmes, amikre eddig nem).

eat-pray-love

  • filmekről nem nagyon szoktam írni, de egyet itt kiemelnék: A dán lány → az egyik legjobb film volt, amit az utóbbi időben láttam, Eddie Redmayne pedig csodálatos volt itt is, mint minden filmjében. Az igaz történeteken alapuló sztorik valahogy mindig jobban megérintenek – ez sem volt kivétel. 

r-1

És végül, azt hiszem sokkal tudatosabb lettem a blogolást illetően, folyamatosan olvasok más bloggereket (és persze tanulok tőlük), nagyon sok tervem van erre az évre a sajátommal és már alig várom, hogy megvalósítsam azokat – kis lépésekkel, de mindig előre. 

..és végre elkezdtem rendszeresen naplót írni, ami nagyon sokat segít az írásban, meg a tartalomgyártásban is a blogra.

Szóval az én januárom legfőképpen a tanulás és fejlődés jegyében telt – remélem a február is hasonló lesz ebből a szempontból. 🙂

large (3)

4 thoughts on “Január szavakban

  1. Szia, most találtam rá a blogodra, nagyon tetszik!! Az online kurzusokat pedig alig várom, hogy kipróbáljam, köszi az ötletet! 🙂 A Duolingoval kapcsolatban csak annyi, hogy szoktak nyelvtani hibái lenni, én angolul gyakorlom a franciát, amiből érettségiztem anno, szóval feltűnik ha valami nem okés, de amúgy hasznos kis alapozó vagy szintentartó tud lenni. 🙂 Csak így tovább a bloggal!

    Liked by 1 person

    1. Szia! Nagyon örülök, ha tetszik a blog, illetve annak is, hogy kedvet kaptál az online kurzusokhoz! 🙂 nem vitatom a Duolingo hiányosságait, de ahogy írtad, alapozónak hasznos – és nekem épp erre szolgál. Köszönöm! 🙂

      Liked by 1 person

  2. Ohh, hát megint kiderült, hogy nagyon gyöpös vagyok. Na ránézek valamelyik oldalra. 2 éve elkezdtem online tanulással ismerkedni, és nagyon nem jött be. Nekem kell egy tanár, aki élőben nyúz. Bár azóta eltelt 2 év.
    Muszáj lenne, mert tök gáz, hogy nem nyüstölöm az agyam.
    Köszönöm a tanácsokat.

    Annyira szuperül csinálod!

    Liked by 1 person

    1. Én meg ezzel pont fordítva vagyok, mert ha tanulásról van szó, úgy érzem, a tanárok csak “visszatartanak”, nálam a könyvek és az internet jobb tanárnak bizonyultak. Nagyon örülök, ha sikerült valami hasznosat találnod itt – majd oszd meg a tapasztalataid, ha elkezdtél/csinálsz valamilyen kurzust, kíváncsi vagyok rá! 🙂 és köszönöm! 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

