Language learning · Mindfulness · Motivation · Podcasts · Self-growth

My toplist of podcasts

Imádom a podcastokat, egyrészt mert még a legunalmasabb tevékenységeket, mint a takarítás is érdekessé tudja tenni, vagy mert remek lendületet tud adni a napomnak a reggeli kávé mellett, másrészt mert nem csak szórakoztatnak, de ugyanakkor oktatnak és elgondolkodtatnak is. Arról nem is beszélve, hogy mivel a podcastok, amelyeket hallgatok kizárólag angol nyelvűek, állandóan azon kapom magam, hogy ha túl sokat hallgatom őket, vagy csak miután meghallgattam egy hosszabbat, automatikusan angolul gondolkozok – szóval nyelvtanulás/gyakorlás esetében elengedhetetlenek!

Gyakorlatilag nincs olyan téma, amelyről még nem csináltak volna podcastot, mindenki találhat az érdekeinek és céljainak megfelelőt. Én most azokat listázom, melyek nálam toplistásak, és amelyeket nagyon ajánlok mindenkinek és azt is, hogy miért.

1_123125_2121330_110520_dailypodcast_tn.jpg.CROP.original-original

4 kis kategóriára osztottam őket, témaköröknek megfelelően:

  • Nyelvtanulás/motiváció
  1. Creative Language Learning Podcast by Kerstin Hammes – ez a második podcast, amit elkezdtem hallgatni, és az egyik abszolút kedvencem. Ez a podcast nagyon sokat segített a nyelvtanulásban, megtalálni a legjobb, legeffektívebb eszközöket és forrásokat. Sokat megtudtam más idegen nyelvekről, és azt hiszem nagy szerepe van abban is, hogy annyira lelkes lettem irántuk és elkezdtem spanyolul tanulni olyan applikációk segítségével, mint a Duolingo vagy a Memrise, amiket itt ismertem meg. És nem legutolsósorban a motivációt, ami itt a nyelvtanulásra irányul, sikerült alkalmaznom az élet más területein is – annyira univerzálisak és inspirálóak. Nagyon sok hasonló podcast van a témában, de Kirsten pozitív attitűdjét nekem eddig még egyik sem múlta fel.
  2. The Actual Fluency Podcast by Chris Broholm – miután kivégeztem az előbbi podcast összes addigi epizódját, ezt kezdtem el hallgatni (egyébként rengeteg epizódja van, Chris minden héten (!) készít egyet). Nagyon sok érdekes személy és gondolat, de nekem egy idő után kicsit egyhangúvá vált.
  3. The English We Speak by BBC – ez kifejezetten az angol frázisokra, idiómokra fókuszál, legyen az szleng, szókapcsolatok vagy hasonlók.
  • Szórakozás

4. Dear Hank and John – mivel John Green az egyik kedvenc íróm, ezt kötelezőnek éreztem. John és testvére, Hank elmélkednek, tanácsokat osztanak, és megosszák újdonságaikat kedvenc szeszélyeikről (mivel a Mars és egy focicsapat nálam annak minősül). Vicces, bölcs, kreatív.. lehetetlen, hogy ne nevettessen meg!

5. Serial – nos, ez nem tartozik a kedvenceim közé, de itt a helye, ugyanis ez volt az első podcast, amit hallgattam (mint sulis feladat), és aminek köszönhetően rájuk kattantam. Egy múltban történt gyilkosságra próbál pontot tenni a nyomozó, aki mint narrátor nagyon lebilincselővé tette a hallgatását ennek a történetnek.

  • Személyes fejlődés

6. Magic Lessons by Elizabeth Gilbert – még csak nemrég kezdtem el hallgatni, de már az első epizód után az egyik kedvencem lett. Ez a podcast mondhatni “előfutára” Gilbert a napokban megjelenő Big Magic c. könyvének (must have!), ugyanis elmondása szerint miután megírta a könyvet, nem érezte úgy, hogy be is fejezte volna magát a témát, így született a podcast. Elizabeth Gilbert egy elképesztően karizmatikus személyiség (ha esetleg nem lenne ismerős a neve, ő az Ízek, imák, szerelmek c. könyv szerzője), és ez az attitűd valósággal vibrál a fülhallgatókon keresztül.

Magic-Lesson

7. The Chalene Show –  még csak pár epizódot hallgattam, de eddig tetszik, ezért itt a helye. Motiváció, boldogság, család, idő-beosztás, tanácsok, fitness, egészség, business.

8. Happier with Gretchen Rubin – szintén csak pár epizódot hallgattam meg, de tetszettek a tippek, tanácsok és stratégiák, amelyeket megosztottak. Gretchen és a testvére, Elizabeth Craft beszélnek különböző boldogsággal és szokásokkal kapcsolatos témákról, bár ami nem tetszik, hogy néha elég vontatott az egész párbeszéd, bár lehet nem kéne néhány epizód után ítélkeznem.  De minden mellett inspiráló és kiváló podcast a témában.

  • Egyéb

10. TED Radio Hour – imádom a TED-es videókat, előadásokat, és hallgatni sem szeretem őket kevésbé. 

+1. Sex with Emily – ezt is nemrég fedeztem fel. Párkapcsolatok, szerelem, szex – bár nem lesz a kedvencem, de szórakoztató, nyílt és őszinte.

One thought on “My toplist of podcasts

Leave a Reply

